11th May 2011, 14:41
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door AVO
Een groter bevoegdheidspakket naar de regio's en een het blootleggen van de transfers lijkt mij voorlopig voldoende om Wallonië de spreekwoordelijke trap onder zijn gat te geven. Brullen voor een Vlaamse onafhankelijkheid lijkt mij niet bevorderend (noch diplomatisch) voor de gesprekken rond de tafel, integendeel, het levert niets op want de Waalse partijen kruipen er van in hun schulp.
|
Ik ben het volledig met je eens. Vandaar dat ik ook aanhaalde (in het begin van mijn post) dat een splitsing van mij niet noodzakelijk hoeft. Ik ben er echter van overtuigd dat de Franstaligen een (grote) staatshervorming niet zullen aanvaarden. Ze zullen alles doen om dit zo lang mogelijk te vermijden en volgens mij hebben we die tijd niet (meer).
Ik brul dan ook helemaal niet, daar houd ik niet van en is bovendien contraproductief.
Citaat:
Trouwens, als we het al onaanvaardbaar vinden om Brussel 500 miljoen euro te schenken in ruil voor onder meer de splitsing van BHV, wat gaat een Vlaamse onafhankelijkheid ons dan kosten? Nothing is for free, de wafelijzer- politiek is geen mythe en zal hierbij ook van kracht gaan. Splitsen tegen elke prijs is, zoals je wel weet, onverantwoord. Wil je Wallonië zo ver krijgen dat ze akkoord gaan met een splitsing, dan moet je wachten op een nieuwe brief van Jules Destrée aan de koning :P
|
Dat is onaanvaardbaar omdat het Grondwettelijk Hof beslist heeft dat deze moét gesplitst worden. Echter wordt dit arrest gewoon genegeerd en dan wil men er nog geld en grond voor vragen ook. Vergelijk het met een rechter die beslist waar de scheidingslijn tussen de tuin van jou en je buurman ligt, maar dan ga je toch nog geld in ruil vragen zodat jij die uitspraak zou accepteren.
De wafelijzerpolitiek was vroeger al schandalig, maar dat kon financieel nog oogluikend geaccepteerd worden. In tijden van globale economische crisis is dit echter op geen enkele manier goed te praten. Geld besteden aan de meest belachelijke zaken opdat iedereen toch maar exact hetzelfde krijgt vind ik te gek om los te lopen.
|