Enkele post bekijken
Oud 11th May 2011, 08:56
Hanne Jansen Hanne Jansen is offline
Registered User

Ik begrijp niet dat zoiets kan. Een bedrijf als Facebook zou er toch alles aan moeten doen om privacy te garanderen. Dit is een immense fout.
Anderzijds besef ik ook dat privacy spijtig genoeg niet meer van deze tijd is. Denk maar aan Google Street View. Of aan Gmail, waar je constant gepersonaliseerde reclame te zien krijgt. Men weet zo ontzettend veel van ons dat het angstaanjagend wordt.
Zelf beschermen we onze privacy ook veel te weinig. Mensen zetten bijvoorbeeld alles op Facebook. Hun redenering is dan dat enkel vrienden dat zien, maar het gaat dan wel vaak over honderden vrienden.
Al heb ik niets tegen Facebook, integendeel zelfs. Het is gewoon erg belangrijk dat je er verstandig met omspringt. Denk goed na voor je iets op Facebook zet en stel voldoende privacy-instellingen in.
Hierin zie ik ook een belangrijke taak voor het onderwijs. Leerlingen moeten de gevaren van Facebook en dergelijke echt aangetoond krijgen. Ze moeten ook aangeleerd krijgen hoe ze hun privacy kunnen bewaken. In praktijk heb ik al gemerkt dat gewoon zeggen dat de gevaren bestaan geen effect heeft. Het is al meermaals gebeurd dat ik merk dat kinderen en jongeren alles gewoon te grabbel gooien, zonder één privacy-instelling. Dit moet kost wat kost vermeden worden. Uiteraard spelen ouders hier de grootste rol in.
Met citaat antwoorden