Enkele post bekijken
Oud 10th May 2011, 15:22
Maartenc Maartenc is offline
Registered User

Ik heb zelfs een aanvullend artikel gelezen dat ze Dutroux zelf ook gaan proberen vrij te krijgen als het bij Michelle Martin lukt. Dat gaat er helemaal over.

artikel:
"Vervroegde vrijlating Dutroux moet ook mogelijk zijn"

Ronny Baudewyn, advocaat van Marc Dutroux. © belga
Ik begrijp de ouders van de slachtoffers dat dit nieuws voor hen hard moet zijn, maar we leven in een rechtsstaat. Als iemand aan de voorwaarden voor een voortijdige vrijlating voldoet, moet dat gerespecteerd worden.
Ronny Baudewyn
Ronny Baudewyn, de advocaat van Marc Dutroux, zegt dat de "vrijlating van Martin volgens de wet is". "Als iemand aan bepaalde voorwaarden voor vervroegde vrijlating voldoet, dan moet de wet gerespecteerd worden. Als Martin na bepaalde voorwaarden vrijgelaten kan worden, dan moet een vervroegde vrijlating van Dutroux ook mogelijk zijn. Op voorwaarde dat hij aan die voorwaarden voldoet natuurlijk. Als justitie dat niet wil, moet de wet aangepast worden.".

"Het is voor mij dan ook pijnlijk dat iemand als Freddy Horion al jaren aan dergelijke voorwaarden voldoet, maar dat voor hem die voorwaardelijke vrijlating niet zou gelden. Gelden in dat dossier dan andere criteria?" (belga/sps)

Bron:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...lijk-zijn.dhtml
Met citaat antwoorden