Enkele post bekijken
Oud 6th May 2011, 21:25
Véronique.Segers Véronique.Segers is offline
Registered User

Ik vind het echter wél belangrijk om godsdienst te integreren in het lessenpakket, zowel voor onze opleiding, als voor de lagere school, de kleuterschool en de middelbare school. Tijdens de lessen godsdienst zien we echter wel veel meer dan alleen maar "saaie" bijbelfragmenten, etc. zoals de meeste onder ons het noemen. Religie is nog wel belangrijk in onze maatschappij en is zeker niet "uitgestorven" zoals er velen denken. Uit deze zogenaamde saaie bijbelfragmenten kunnen we trouwens heel wat leren. Het zijn niet zomaar leuke verhaaltjes, maar het zijn wél verhalen waar we ons eigen leven mee kunnen vergelijken en hoe we een deugdzaam leven kunnen leiden. Diepgang is de boodschap. Het vak godsdienst leert kinderen omgaan met de christelijke visie in onze maatschappij en stoomt de kinderen wel degelijk klaar om te kunnen deel uit te maken van deze hedendaagse maatschappij. Tijdens de lessen godsdienst komen er zeer veel waarden en normen aan bod die we in andere lessen helemaal niet tegen komen. Ik heb natuurlijk wel respect voor andere godsdiensten. Maar als je kiest voor een katholieke school, is het voor mij meer dan logisch dat je ook Rooms-Katholieke godsdienst krijgt.
Met citaat antwoorden