6th May 2011, 09:25
|
Registered User
|
|
|
|
Ik stel me wel wat vragen bij de benaming 'gelukkig- en ongelukkig gebied.' De inwoners van een gebied moeten verklaren of ze gelukkig of ongelukkig zijn en op basis hiervan wordt de benaming aan het gebied gegeven. Natuurlijk moeten deze mensen dan wel eerlijk zijn. Trouwens, wanneer ben je gelukkig of ongelukkig?
Ik heb het gevoel dat zelfmoord 'populairder' aan het worden is, m.a.w. dat het voortaan meer voorkomt. Mensen lijken helemaal niet meer zo snel tevreden te zijn. Jaloezie is een begrip dat in deze tijd ook zeer gebruikelijk is. Als mensen zien dat hun buren bijvoorbeeld een gigantisch zwembad hebben, met een dure auto rijden, een jacuzzi hebben,... dan zijn ze hier vaak jaloers op. Ik wil helemaal niet beweren dat iedereen zo denkt! Het is belangrijk om naar jezelf te kijken en niet te veel te vergelijken met anderen. Het wil helemaal niet zeggen dat je buur met zijn groot zwembad e.d. gelukkiger is dan jezelf! We moeten terug leren genieten van de kleine dingen in het leven. De consumptiemaatschappij heeft ervoor gezorgd dat we steeds meer en groter willen hebben.
|