Enkele post bekijken
Oud 5th May 2011, 22:38
Lotte.Verreijdt Lotte.Verreijdt is offline
Lotte

Volt

IK vond het een interessant gegeven dat werd aangekaart in Volt, ik vind het ook altijd 'straf' zoals Lieve blancquaert al in de reportage zei, dat er bijna nooit rekken gewoonweg 'leeg' zijn in de winkel.
We zijn het als consument gewoon dat alles maar voor het grijpen ligt. Als er een rek leeg is in de winkel reageren we verontwaardigd en gefrustreed, want oh nee: nu moet ik mijn menu van deze avond 'aanpassen'.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het goed dat er door de ketens een vervaldatum op de producten wordt geplaatst. Ik heb al enkele keren gemerkt dat in een winkel de voeding die die dag gaat 'vervallen', goedkoper worden aangeboden. Misschien moeten er meer winkels rekken maken met: 'op te eten vandaag, 30% korting.'

In elk proces van voedselproductie gaat er al een deel verloren. Groenten worden gecategoriseerd naar schoonheid. Is een product niet mooi genoeg van uitzicht, dan worden ze al verwijderd. Dan wordt er in de winkels zelf nog geselecteerd, en thuis gooi je zelf ook te snel producten weg.

De boete die is opgelegd bij deze man, vind ik ronduit er over.

Hopelijk leert iedereen iets meer uit deze reportage, en gaan we bewuster omgaan met ons consumentengedrag.
Met citaat antwoorden