Enkele post bekijken
Oud 4th May 2011, 19:18
sara.van.hecke sara.van.hecke is offline
Registered User

De reactie van de vader is hier inderdaad 'lichtjes' overdreven. Zijn dochter is niet verplicht om haar communie te doen. Maar als mensen er toch voor kiezen om de eerste communie te doen lijkt het mij ook redelijk normaal dat ze de betekenis ervan kennen. Als je niets hebt met de Kerk of het christendom maar je wil wel een feest bestaat er ook zoiets als bv. een lentefeest. Als het kind nog maar amper in een kerk is geweest en hier niets mee heeft zal ze hier vast even blij mee zijn...
Ik ben het ook eens met Vincent dat de vader zich hier hypocriet gedraagt. Mij lijkt het een beetje aandacht zoeken. In de pers moord en brand schreeuwen omdat de pastoor een dictator is waar niet mee te praten valt om dan achteraf te moeten toegeven dat je dat nog niet geprobeerd hebt... 'Omdat zoiets zinloos is', dat kan je maar zeggen als je effectief een poging hebt ondernomen. Proberen om met iemand te praten lijkt mij nooit zinloos. Achteraf kan je dan uitmaken of het verschil heeft gemaakt of niet.
Met citaat antwoorden