Enkele post bekijken
  #1  
Oud 4th May 2011, 09:10
Nick Peers Nick Peers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 90
Leraar sluit leerling op in piepkleine kast

Leraar sluit leerling op in piepkleine kast

Gazet Van Antwerpen
04/05/2011

06:02 Dinsdag heeft een praktijkleraar Hout van de Eerstegraadsschool in Kinrooi, een leerling van dertien jaar drie kwartier lang opgesloten in een kleine kast. De jongen sms'te zijn mama die hem kwam bevrijden.

"In het bericht stond dat hij opgesloten zat in een kast in zijn klas", zegt mama Mariette Houben. "Hij vroeg of ik naar de school wilde bellen, zodat ze hem zouden kunnen bevrijden." Een verbouwereerde Mariette reed onmiddellijk naar de school waar ze werd ontvangen door de directeur.

"We zijn samen naar de klas gegaan. De directeur zei dat Stef niet in de kast kon zitten omdat die zo klein was. Maar toen ik de deur opende, stond mijn zoon huilend in de kast. Een kast van amper dertig op veertig centimeter rondom. Stef kon bijna niet bewegen."

"Dit had nooit mogen gebeuren", zegt schooldirecteur Jaak Tielens. "Het schoolbestuur moet beslissen of er een sanctie komt voor de leerkracht."

HDB

Bron

http://www.gva.be/nieuws/binnenland...leine-kast.aspx

Commentaar

Dat leerlingen een leerkracht kunnen uitdagen weten we allemaal. Maar het is de taak van de leerkracht om hier op een volwassen manier mee om te gaan. Als je uitgedaagd wordt door je leerlingen moet je jezelf beheersen en de leerling eventueel naar de directie sturen.

Een leerling opsluiten in een kleine kast vind ik wel erg ver gaan. De leerling mag dan een uitdager zijn, maar met deze straf kan je hem trauma’s bezorgen.

De reactie van de moeder die onmiddellijk naar de school reed vind ik erg goed. Ze handelde onmiddellijk in het belang van haar kind en in plaats van het voorval door te bellen nam ze zelf het heft in handen.

Hopelijk komt de directie van de school nu met een gepaste sanctie voor de leerkracht. Dit zou een goed signaal zijn naar de leerkrachten die dit soort straffen hanteren.
Met citaat antwoorden