Enkele post bekijken
Oud 3rd May 2011, 00:22
Véronique.Segers Véronique.Segers is offline
Registered User

Ik heb een dubbel gevoel over het nieuws omtrent de dood van Osama. Natuurlijk ben ik blij dat men deze moordenaar en terrorist heeft gevonden, maar zoals Olivier reeds aanhaalt, vind ik de dood van Osama geen reden om te feesten. Ik snap dat duizenden mensen blij zijn dat 'gerechtigheid eindelijk is geschied'. Duizenden mensen hebben familie, vrienden, kennissen, etc. verloren door deze man, maar door te feesten haal je deze mensen zeker niet terug.

Daarnaast vind ik het ook zeer jammer dat men Osama koelbloedig heeft vermoord. Obama gebruikt net zoals Osama geweld om iemand om het leven te brengen. Dit is echt jammer. Men had hem beter kunnen arresteren en berechten. Levenslang in de gevangenis... 2 meter op 2 meter. Een matje om op te slapen en een toilet. Elke dag water en droog brood. En eventueel elke dag wat folteren? Moest het maar eens kunnen...
Op deze manier kon men deze man berechten voor zijn gruwelijke daden. Nu is hij er goed vanaf gekomen.. Kogeltje in het hoofd en voila .. "klaar is kees".

Ik vind het heel raar dat Amerika er 10 jaar heeft overgedaan om Osama uiteindelijk te kunnen vinden. Ik ben er dan ook zeker van dat er heel wat hogere machten veel informatie hebben achter gehouden voor geld, macht en prestige... daar draait het nu eenmaal om in deze wereld. Schande! Het kan gewoon niet anders... iedereen kan men vinden, maar Osama dan weer niet. Gewoon ongeloofwaardig en schandalig. Ik geloof nooit dat Osama al het contact verbroken had met de buitenwereld. Op de één of andere manier gaf hij nog boodschappen door via via... En er zijn altijd wel mensen die 'informatie laten lekken'... DUS: waarom nu pas? Waarom pas na 10 jaar?

Tot slot wil ik ook nog wel even zeggen dat ik denk dat de moord op Osama zal leiden tot verschillende wraakacties van Al-Qaida. Hun grote leider is vermoord en dit is een grote slag in hun gezicht. Volgens Moniquet zullen de jihadi's op korte en middellange termijn hun identiteitsgevoel versterken. De organisatie Interpol (internationale politiesamenwerking) heeft ons dan ook gewaarschuwd voor een hoger terroristisch risico. Een hogere waakzaamheid is dus van groot belang. Al Qaida en Al-Qaida geïnspireerde organisaties zullen blijven voortdoen met terroristische aanslagen over de hele wereld.
Met citaat antwoorden