2nd May 2011, 22:50
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben blij dat er één gevaarlijk persoon minder op de aarde rondloopt, zo'n mensen zijn we liever arm dan rijk. Hij heeft de dood van duizenden mensen op zijn geweten, hij heeft het verdriet van tienduizenden op zijn geweten, hij heeft de angst maar vooral haat van miljoenen over zichzelf heen gehaald. Hij was een topterrorist en aartsvijand nummer één bij de Amerikanen. Ik vind het dan ook straf dat deze man zich meer dan tien jaar heeft kunnen verschuilen, hij leek tien jaar van de aardbol verdwenen te zijn. Vreemd dat dan juist deze Amerikanen (die hun opsporingstechnieken en methoden zo hoog aanschrijven) deze ene man niet konden vinden. Ik begrijp wel dat het moeilijk is om iemand op te sporen die jaren niets van zich laat horen en dan ineens één kort bericht de wereld in stuurt. Maar Osama is een leider van een netwerk en moet de mensen van zijn netwerk toch opdrachten toevertrouwen? Jammer dat dit tien jaar heeft moeten duren, maar beter laat dan nooit. Al had ik hem wel liever in de gevangenis zien verdwijnen, dat zou een vernedering zijn geweest voor Al-Qaida.
De dood van Osama Bin Laden betekent een enorm succes in de strijd tegen het terrorisme. Dit is een regelrechte slag in het gezicht van Al-Qaida. Osama was het boegbeeld van Al-Qaida, ik denk niet dat er na Osama nog iemand zal zijn die zo hoog aangeschreven zal staan bij de leden van Al-Qaida. Wanneer nummer twee ('Ayman al-Zawahiri') aan de macht zou komen zal dit niet hetzelfde zijn dan de periode dat Osama Bin Laden aan de macht was. Osama werd/wordt gezien als een moderne 'Robin Hood' die de mensen in de Arabische wereld kwam bevrijden van de Amerikanen en andere Westerse landen. Hij werd wel maar door een kleine groep extremisten gezien als een Islamleider, het overgrote deel van de mensen in de Arabische wereld waren tegenstanders, ze keurden zijn manier van handelen af. En ik ben blij dat er veel mensen in de Arabische wereld zijn manier van verzet afkeuren, anders had de Westerse wereld wel tegenover een heel ander Al-Qaida gestaan.
Met dit succes is er geen reden tot feesten. We hebben dan misschien de nummer één van Al-Qaida uitgeschakeld, daarmee is er nog geen einde aan het terrorisme. De strijd tegen het terrorisme gaat verder en we moeten waakzaam zijn voor eventuele vergeldingsacties. Ik hoop dat we in de toekomst meer successen zullen boeken in de strijd tegen het terrorisme en dat de aanslagen een halt kunnen toegeroepen worden.
|