![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
27th April 2011, 17:22
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Ruben Slegers
Wat nog een nadeel zal zijn, is dat scholen met een kleiner budget in de problemen komen. Zij zullen geen hoog geschoolde leerkrachten kunnen betalen, maar ook leerkrachten die lang bij hen in dienst zijn verliezen, omdat deze op een andere school meer kunnen verdienen. Deze scholen zullen dan ofwel failliet gaan, ofwel een zeer laag onderwijsniveau aanbieden. Dit is net zoals in pakweg de voetbalwereld: degene die het meeste geld op tafel legt, kan de beste spelers betalen, het 'beste' onderwijs aanbieden en de mooiste reputatie opbouwen. De anderen kunnen hier niet tegenop en moeten toekijken hoe de grotere 'clubs' hun 'talenten' inpalmen.
|
Ik ben het volledig eens. Het doet me een beetje denken aan het scholensysteem in Amerika. Daar is het beste onderwijs (best betaalde leerkrachten) voor de rijksten en de anderen moeten maar tevreden zijn met de 'minder' goede leerkracten. Dat gaat volgens mij een negatief gevolg zijn van dit systeem. Ik vind het goed dat mensen die al langer dienst doen meer geld krijgen, dat is (bijna) overal zo. Ze moeten alleen tweemaal nadenken voor ze zulke zaken in de praktijk brengen.
|