Enkele post bekijken
Oud 26th April 2011, 20:29
Stef.Van.Bauwel Stef.Van.Bauwel is offline
Registered User

Ik heb ook gemerkt dat leerlingen inderdaad liever les hebben van een leerkracht die zichzelf is dan één die een rol speelt. Ik had vorig jaar een klas voor 4 uur. En tijdens de eerste lessen kwam ik zeer zenuwachtig over waardoor ik zeker niet mezelf kon zijn en probeerde te werken zoals hun eigenlijke leerkracht. De leerlingen werkten die lessen echt niet mee. Toen ik de laatste 2 lessen meer wist te tonen tijdens de lessen en minder zenuwachtig was, kwamen er spontaan leerlingen naar me toe om te zeggen dat ze deze lessen prefereerden i.p.v. de anderen. Dit heb ik ook vorige stage nog eens mogen ervaren.

Waar ik wat aan twijfel is of de leerlingen, van uit het onderzoek, oprecht zijn in alles wat ze zeggen? Ik kan me inbeelden dat ik vroeger liever les kreeg van een leerkracht die ons iets meer vrijheid liet en minder bezig was met klasmanagement. Ik herinner me ook dat leerkrachten die te veel van hun vak wisten vaak afgeschilderd werden als ‘mensen zonder leven’.

Ik hoop dat het onderzoek klopt en dat de leerlingen dan ook op deze manier reageren tijdens de stages .
Met citaat antwoorden