Enkele post bekijken
Oud 26th April 2011, 11:32
Christophe Christophe is offline
Registered User

President Obama gaat als underdog campagne voeren

President Obama gaat als underdog campagne voerenDemorgen
26/04/11, 09u44
De Amerikaanse president Barack Obama probeert zich op te stellen als de underdog voor zijn herverkiezing in 2012. "We moeten niet handelen als de machthebber'', zegt campagneleider Jim Messina in een video op de campagnewebsite barackobama.com. "We moeten een opstandige campagne voeren die iedere dag opnieuw begint om elke stem te werven."

Obama erkent dat het lastig is de presidentsverkiezingen opnieuw te winnen. "Dit wordt net zo moeilijk als, misschien zelfs moeilijker dan in 2008'', zei Obama bij een inzamelingsactie. "Ons werk is nog niet af.''

Obama voerde in 2008 een speciale campagne. Hij overtuigde vooral jongeren om hem tot de eerste zwarte president van de VS te maken. "Als we dezelfde campagne gaan voeren, hebben we een grote kans om te verliezen'', zei Messina. (anp/vsv)
Eigen mening
Obama gaat opnieuw als president. Ik weet niet of dit goed is of slecht. In mijn ogen is elke president zo goed als hetzelfde. Er zullen een paar kleine elementen zijn waar zij invloed op hebben. Maar ik denk niet dat zij nog veel macht bezitten. Of zij dat wel echt hebben bezit. Ik denk dat de Amerikaanse presidenten alleen maar "puppets" zijn van onbekende, machtige mensen die leven achter de gordijnen.
Daarom denk ik dus dat een verkiezing meer een spel is dan een echte, onvervalste verkiezing. Bij elke verkiezing zijn de resultaten al ongeveer op voorhand bekend. Stemmen zijn gemakkelijk te koop. De telling is makkelijk te vervalsen.
Ik weet dat dit een redelijk extreme gedachte is, maar ik denk wel dat er waarheid achter zit..
Met citaat antwoorden