Enkele post bekijken
Oud 25th April 2011, 16:04
Lien.Van.Bastelaer Lien.Van.Bastelaer is offline
Registered User

Man afgeranseld in Berlijnse metro

Man afgeranseld in Berlijnse metro

Een 29-jarige man is zaterdag hevig in elkaar geslagen in de Berlijnse metro. De daders zijn intussen weer op vrije voeten.
De 29-jarige Berlijner stond rond 3.30 uur in de nacht van vrijdag op zaterdag in de metro te wachten op een trein, toen hij werd aangesproken door twee jongemannen. Het kwam tot een woordenwisseling tussen het drietal, waarna een van hen de 29-jarige man met een fles in elkaar sloeg. Eenmaal gevloerd, werd het slachtoffer nog vier keer nagetrapt op het hoofd.
Een getuige, een 21-jarige man uit Beieren, kwam tussenbeide en kon verhinderen dat het slachtoffer nog een vijfde trap kreeg. De twee daders sloegen kort daarna op de vlucht, maar konden dankzij de beelden van de bewakingscamera’s gauw worden opgepakt.
Beide daders zijn achttien jaar oud en kenden hun slachtoffer niet. 'Ze waren behoorlijk dronken en zochten ruzie zonder aanwijsbare redenen', klinkt het bij de politie. De daders zullen worden vervolgd, maar zijn intussen alweer op vrije voeten, liet de politie voorts nog weten.
Het slachtoffer ligt met ernstige verwondingen in het ziekenhuis, maar is buiten levensgevaar.

BRON: De Standaard, 25 april 2011 (BPR)

MENING: Er komen steeds maar meer en meer beveiligingscamera's op verschillende plaatsen. Eerst vond ik dit schending van de privacy, maar nu ik dit artikel lees, besef ik dat het eigenlijk niet anders kan. Door meer camera's te plaatsen, wordt er veiligheid gegarandeerd en dat is toch het belangrijkste. De daders werden gauw gevat.
Met citaat antwoorden