24th April 2011, 19:33
|
Niels Olieslagers
|
|
|
|
Ik ben ook een voorstander van deze nieuwe flitspalen. Ongelukken gebeuren inderdaad niet enkel en alleen door de snelheidslimiet niet te respecteren... Ook telefoneren achter het stuur, bumperkleven, slechte banden en nog een heleboel andere zaken kunnen de oorzaak van een ongeval zijn. Ik vind het daarom zeer positief dat de 3D-camera van deze nieuwe generatie flitspalen al deze elementen kan controleren.
Hieronder zei iemand dat deze flitspalen met ons belastinggeld betaald worden en dat wij dus zullen opdraaien voor de kosten... Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening, die ik ook zeker respecteer, maar ik wil even duidelijk maken dat wij niet plotseling méér belastingen zullen moeten betalen omwille van deze flitspalen. Dat neemt natuurlijk niet weg dat er inderdaad nog een heleboel andere zaken zijn waar onze regering ons belastinggeld aan zou kunnen besteden.
Jana zei hieronder dat men beter ook eens naar de staat van het wegdek zelf kan kijken. Hier ga ik volledig mee akkoord, want ook dit heeft een invloed op het rijgedrag en het verkeer in het algemeen. En zoals we allemaal wel weten is er nog flink wat werk voor de boeg vooraleer al de wegen in ons land in orde zijn.
Maar als men er uiteindelijk voor kan zorgen dat het wegennetwerk in heel België in orde is EN deze flitspalen werken zoals het hoort, denk ik dat we een positieve toekomst tegemoet gaan in verband met verkeersveiligheid.
|