Enkele post bekijken
Oud 24th April 2011, 02:40
Ruben Slegers Ruben Slegers is offline
Registered User

Wat Laetitia zegt klopt. Praten zal niets helpen. Ik kan me al inbeelden wat voor types deze jongeren zijn, en het zijn zeker geen types die hierover zullen (willen) praten.
Dit zijn acties van jongerengroepen, die overal en op elk moment kunnen voorvallen. Ze hoeven hier zelfs geen reden voor te hebben. Sommigen kicken erop om keet te schoppen. Ik zag zonet de film Million Dollar Baby, en daar heb ik een passend citaat in gehoord: "Mensen kicken op geweld. Bij een ongeluk willen ze lijken zien." Sommigen houden nu eenmaal van geweld en willen stoer zijn t.o.v. anderen. Elkaar opjutten om een onschuldige Lijnbus aan te vallen is het gevolg, een aanrijdende politiewagen bekogelen is de volgende stap.
Hier is preventief volgens mij weinig of niets tegen te doen. Wat de politie wel kan doen, is zorgen voor meer patrouille. Als er meer gepatrouilleerd wordt, kan onrust sneller opgespoord worden en kan eventuele agressie in de kiem gesmoord worden. Ook zullen agenten die aangevallen worden, sneller bijstand kunnen krijgen.
Hoewel ik dit voorstel, ben ik me er ook van bewust dat de politie niet in elke straat een patrouille kan zetten. Toch zie ik dit als een mogelijke 'oplossing', maar ik weet niet in welke mate dit - financieel, personeelsmatig, etc. - mogelijk is.
Met citaat antwoorden