23rd April 2011, 11:54
|
Registered User
|
|
|
|
Ook ik heb hierbij gemengde gevoelens. Voor een aantal mensen die de leeftijd van 65 jaar zijn gepasseerd, zal dit wel een geschenk uit de hemel zijn. Als je slecht te been bent maar toch nog graag met je auto ergens heen rijdt, dan zijn die voorbehouden parkeerplaatsen voor hen iets heel moois. Maar 65 jaar vind ik eigenlijk al heel vroeg. Mijn grootvader is er 83 en nog steeds heel fit. Er zijn zeker nog vele anderen die net zoals hij, al ver boven de 65 jaar en nog goed te been. Dan vind ik die voorbehouden parkeerplaatsen absoluut niet nodig. Er zal dan veel misbruik worden gemaakt. Wie parkeert nu niet graag vlak voor de ingang?
Als je 65 bent, dan krijg je een gratis abonnement op het openbaar vervoer. Bussen stoppen toch vaak vlakbij ziekenhuizen, winkels, banken,... overal waar je maar hoeft te zijn. Als er voldoende bushokjes zijn waar ouderen kunnen zitten terwijl ze wachten, denk ik dat er al veel problemen kunnen worden opgelost.
Maar in een aantal gevallen kan ik me wel voorstellen dat er mensen zijn die hard geholpen worden met een voorbehouden parkeerplaats.
|