Enkele post bekijken
  #1  
Oud 21st April 2011, 22:16
Ashley.Knegtel Ashley.Knegtel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Grobbendonk
Posts: 76
Kim Clijsters is één van de invloedrijkste personen ter wereld

Kim Clijsters is één van de honderd meest invloedrijke personen van de wereld. Ze staat tussen onder meer Justin Bieber, de Franse president Nicolas Sarkozy en de Amerikaanse president Barack Obama. De lijst werd samengesteld door het Amerikaanse magazine Time.

Dat meldt Vandaag.be.

"Als het erop aankomt alles te hebben, dan is Kim Clijsters een groot voorbeeld", schrijft Time. "Toen ze haar comeback maakte, overtrof ze alle verwachtingen. Ze won twee keer de US Open en werd weer even nummer één van de wereld."

"Het is natuurlijk makkelijk om een evenwicht te vinden tussen werk en gezin als je veel geld hebt. Maar Kim heeft van die balans een kunst gemaakt. Ze houdt haar beide voeten op de grond en weet dat ze niet meer waard is omdat ze goed kan tennissen. Op het veld kan je haar ook nooit betrappen op onsportief gedrag."

Lovende woorden dus voor onze landgenote. Ze wordt beloond met een plaats tussen de honderd meest invloedrijke personen ter wereld. Een opvallende naam in de lijst is die van Wael Ghonim, het gezicht van de revolutie in Egypte.

Eigen mening:
Wanneer ik dit bericht voor het eerst op de radio hoorde, was ik hier wel een beetje van verschoten maar nu ik er zo over nadenk klinkt dit niet onlogisch. Kim Clijsters komt veel in de media door haar overwinningen en haar prachtige tennisprestaties, maar ook door reclame en door de vele donnaties aan goede doelen. Ik vind het heel knap dat als je zoveel geld verdient, je jezelf hier niet gaat naar gedragen. Het is er echt aan te merken dat zij met haar beiden voeten op de grond blijft. Zij kan dus wel degelijk door haar talent een maatschappelijk verschil maken.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/sport/tenn...r-wereld-2.aspx
Met citaat antwoorden