Enkele post bekijken
Oud 20th April 2011, 22:30
Véronique.Segers Véronique.Segers is offline
Registered User

Ik heb bij de titel van het artikel 'Politie westkust gaat hangjongeren stalken' toch wel mijn bedenkingen. Als ik alleen deze titel lees (en het artikel nog niet), dan lijkt het mij dat de politie niets te doen heeft. Hangjongeren zijn zoals Ruben reeds aanhaalt niet altijd lastig. Waarom deze jongeren 'stalken'? Dit gaat me toch wel ver. Ik dacht dat de politie het goede voorbeeld moest geven? Stalking zal al zeker niet zo'n goed voorbeeld zijn.

Als ik het artikel verder lees, zie ik dat het gaat over jongeren die 'overlast' veroorzaken. Maar wat is overlast in deze zin? Jongeren die plezier maken op het strand en misschien TE luidruchtig zijn voor de oudjes die op de dijk wonen? Of hebben we het echter over jongeren die de dijken onveilig maken door bijvoorbeeld het plegen van geweld? Het artikel is voor mij echt wel zeer onduidelijk en geeft mij een verkeerd beeld.

Daarnaast vind ik de 'VIP' benaming ronduit belachelijk. 'Very Irritating Police' of 'Erg Vervelende Politie'... dit heeft voor mij niets te maken met het continu volgen en het controleren van deze jongen? Ik vind het natuurlijk een goed initiatief om echt lastige jongeren die problemen veroorzaken te controleren en een gepaste straf te geven. Maar STALKEN ?! Heeft de politie niets anders te doen? Jongeren volgen op de meter... Men kan beter patrouilles inschakelen op de plaatsen waar er overlast is. Maar ja, wie ben ik om dit te zeggen?
Met citaat antwoorden