Enkele post bekijken
  #5  
Oud 20th April 2011, 21:16
Véronique.Segers Véronique.Segers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Merksplas-Turnhout
Posts: 122
Het is inderdaad ongelooflijk hoe onze medische wereld evolueert, maar dit is natuurlijk niet altijd in de positieve zin. Toch denk ik dat deze transplantatie een positieve evolutie is geweest... althans voor Karine Thiriot. Alvast proficiat!

Ook in Londen zette een vrouw in 2008 reeds een dochtertje op de wereld dmv. zo'n eierstoktransplantatie waarbij ze eierstokweefsel kreeg van haar tweelingzus. Haar arts, Sherman Silber, had blijkbaar al eerder 4 geboortes kunnen realiseren bij identieke tweelingzussen van wie één een vroege menopauze had.

Als ik de informatie omtrent deze eierstoktransplantaties lees, lijkt het allemaal rozengeur en maneschijn. Dit komt omdat bij transplantaties bij tweelingzussen geen verdere behandeling nodig is tegen afstoting die de zwangerschap in gevaar zou kunnen brengen. Daarnaast krijgt een vrouw met eierstokweefsel van haar identieke tweelingzus biologisch gezien ook haar 'eigen' kinderen.

Zoals Geert reeds aanhaalt weten we dus niet helemaal zeker of deze transplantatie en de zwangerschap voor iedereen geschikt en haalbaar is. Dit zal verder onderzoek moeten uitwijzen.

Ik vind het in ieder geval wel een heel mooi idee om onvruchtbare vrouwen te kunnen helpen. Ik ben benieuwd hoe deze transplantatie zich verder zal 'evolueren'... Maar stel dat deze 'techniek' kan werken bij alle vrouwen, dan zal dit waarschijnlijk ook weer veel centjes kosten! Onbetaalbaar misschien? Op deze manier zullen er nog vrouwen zijn die hun droom niet kunnen waar maken.

Let's hope for the best!
Met citaat antwoorden