19th April 2011, 09:38
|
Registered User
|
|
|
|
Zelf ben ik absoluut voor alternatieve energie, maar ik ben tegen fotovoltaïsche zonnepanelen zoals deze nu op de markt zijn. Bij de productie van fotovoltaïsche zonnecellen komt zoveel CO2 vrij dat het eigenlijk geen zin meer heeft om panelen uit milieuredenen te plaatsen. Ik ken iemand die zonnepanelen plaatst en zelf zegt dat het minstens 20 jaar duurt vooraleer je de CO2-uitstoot die vrijkwam bij de productie eruit hebt gehaald. Ik heb ook al enkele keren milieudeskundigen gehoord die zeggen dat je de uitstoot er zelfs nooit uithaalt. Er wordt wel onderzoek gevoerd naar zonnepanelen waarbij bij de productie minder CO2 vrijkomt. In de toekomst zijn zonnepanelen dus misschien wel een goed alternatief.
Of windenergie beter is dan zonnepanelen weet ik niet. Hiervan heb ik te weinig kennis. Al hoop ik van wel, want langer gebruik maken van kernenergie en/of klassiek thermische centrales vind ik totaal onverantwoord.
Ik ben misschien tegen zonnepanelen voor elecktriciteit, maar absoluut niet tegen panelen voor warm water. Deze hebben wel hun nut!
|