![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
18th April 2011, 15:03
|
Registered User
|
|
|
|
Ik denk dat ook Freya Van Den Bosche niet echt goed heeft nagedacht. Die zonnepanelen zijn misschien wel duurder door de groenestroomcertificaten, maar die panelen zijn zonder de certificaten gewoon onbetaalbaar.
Windmolens kosten ook enorm veel geld en ik denk dat daar nog meer problemen van komen. Waar word zo een windmolen geplaatst? Eerst en vooral moeten de natuurlijke factoren gunstig zijn, men kan die dingen niet zomaar overal neerplanten. Wat moet er dan allemaal wijken? Bossen, natuurgebieden? Dat is toch ook niet erg milieubewust, wel?
Het is ook zo dat windmolens veel meer tegenwind (hihi) gaan krijgen. Voor mij is het esthetische van deze giganten niet echt een probleem, maar voor vele mensen, die ze bij wijze van spreken in hun tuin krijgen, zal dit wel een probleem geven. Windmolens maken ook wel wat lawaai. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat er zeker moet geïnvesteerd worden in windmolens. De windmolenparken in de Noordzee zijn alleszins een geweldig idee, daar heeft niemand echt last van.
Zonnepanelen moeten blijven gesubsidieerd worden. En waarom zouden de eigenaars van zonnepanelen binnekort een hogere energiekost krijgen? Zij leveren stroom! Misschien moet onze minister zoeken naar een goede milieuvriendelijke oplossing. Bijvoorbeeld een manier waarop de aankoop van de zonnepanelen goedkoper wordt en de groenstroomcertificaten dus ook minder moeten bedragen.
Ik snap ook niet waarom de energiefactuur omhoog moet, volgens de leveranciers. Ze moeten zelf geen kosten doen om deze energie te verkrijgen op het net, de kosten zijn volledig gedragen door de eigenaar van de panelen. Het enige wat de leveranciers moeten doen is de stroom verdelen. Natuurlijk hebben zij dan wat minder inkomsten, maar ook minder uitgaven niet waar? De meeste installaties produceren zelfs genoeg energie om de boeren ook nog gedeeltelijk te voorzien van stroom.
Om toch nog eens af te ronden: ik vind dat de minister nog wat meer moet nadenken om een goede oplossing te vinden voor dit probleem. Liefst een oplossing die het installeren van zonnepanelen en het gebruik van andere milieuvriendelijke energiebronnen blijft stimuleren. Tip: Vraag eens bij onze norderburen!
|