30th August 2005, 14:21
|
geert
|
|
Geregistreerd op: Jul 2005
Locatie: Herentals
Posts: 6
|
|
het nut?
Zoals zo vaal wanneer het op verkeerskwesties aankomt, voel ik mij verplicht de advocaat van de duivel te spelen...Het is uiteraard essentieel dat aan de schoolpoort veiligheid prioriteit is. Toch stel ik mij vragen bij het nut van een zone dertig. Allereerst is het in zeer veel gevallen bijna onmogelijk om op de uren die van tel zijn( begin van de school, middagpauze en einde van de school) harder te rijden dan 30...horden fietsers zwenken over de straat, en menig automobilist staat gewoon stil...en wat met de uren buiten de schooltijd en de weekends? Dan moet je 30 rijden in gebieden waar het op dat moment niet nodig is...Ook ben ik van mening dat de meeste ongevallen niet gebeuren voor de schoolpoort,maar juist op de toevalswegen naar school, waar meestal geen specifieke restrictie geld qua snelheid, en waar meestal de fietspaden in een dergelijke staat zijn, dat je al bijna een trial rijder moet zijn, om overeind te blijven...Daarom ruikt heel dit plan naar een beetje zand in de ogen strooien van bezorgde ouders...Het zijn net op de dodelijke wegen van en naar school, dat acties moeten ondernomen worden, om onze jeugd te beschermen, betere en veiligere fietspaden, meer verkeersregelaars (agenten) meer aandacht van automobilisten voor onze jongeren...
Pas dan, denk ik dat onze fietsers veiliger naar school kunnen rijden...
Uiteraard zal ik me aan de snelheidsbeperking van 30 km per uur houden, maar ik heb er toch mijn bedenkingen over...
|