Je staat daar niet alleen in
Ik vind windmolens ook wel iets 'rustieks' hebben. In natuurgebieden moet dit volgens mij ook beslist kunnen. Of gewoon in velden en industrieterreinen langs autostrades ofzo? Daar stoort het toch voor niemand? PLUS de kinderen achter in de auto hebben iets om naar te kijken tijdens lange autoreizen en zijn rustiger (minder ongevallen enz
)
Verder vind ik dat havens en zeegebieden, waar het kan, tot de maximale capaciteit moeten volgeplaatst worden met molens. Daar stoort dit wederom niet en daar is meestal ook wel voldoende wind om ze draaiende te houden.
Ondanks het feit dat windmolens minder betrouwbaar zijn dan zonnepanelen (er is vaker voldoende zon, dan voldoende wind) ben ik er toch een groter voorstander van.
Zonnepanelen worden enorm heet en bij brand mag men ze niet eens blussen.
Windmolens in woongebieden vind ik echter wat lastiger. Vaak is er daar geen plaats voor om tussen de kleine huisjes en tuintjes zo'n kolos te plaatsen (want windmolens zijn GROOT!) + als er eens een orkaan moest passeren =>
http://www.youtube.com/watch?v=ffV3qtLzH18 (hier was dacht ik het controlesysteem, soort rem binnen in de molen, kapot)