15th April 2011, 09:34
|
 |
Prime Integrator
|
|
|
|
Ik kan die man wel begrijpen.
Ten eerste zijn eekhoorns helemaal niet zo schattig als ze vaak worden voorgesteld: het zijn geen konijnen, eekhoorns kunnen vrij agressief en gevaarlijk uit te de hoek komen (knaagdier = scherpe tandjes). Ten tweede is rabiës als ik me niet vergis nog steeds dodelijk en dus niet te genezen.
Citaat:
en "zich maar niet liet wegjagen".
|
En ten derde is één van de symptomen van rabiës dat dieren die normaal schichtig zijn en in het wild leven plots erg tam en rustig worden. Lijkt me bij deze eekhoorn wel duidelijk. Al eens een eekhoorn gezien die niet als een pijl uit een boog wegspurt als je in de buurt komt?
Dus ik denk dat die agent net heel goed wist wat hij deed. Of het nu de meest diervriendelijke methode was, daar kan je zeker vragen bij stellen, maar volgens mij was het wel een effectieve methode. Stel dat je er inderdaad een deken over gooit en dat dier weet toch onder dat deken uit te komen als je het wilt vastgrijpen en het bijt je dan weet je dat je binnen de 2 jaar de pijp uit bent... Je zou voor minder het zekere voor het onzekere nemen.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|