14th April 2011, 13:02
|
Registered User
|
|
|
|
Dat de Belg minder dan de gemiddelde Oeso-burger werkt is min of meer vreemd, maar niet zo verbazend. Als ik kijk naar de opleiding, die ik momenteel doe, weet ik dat ik sowieso meer dan 7 uur op een dag (zal) moet werken om degelijke lessen, verbeteringen en alle andere voorbereidingen klaar te hebben. Maar er zijn mensen met andere beroepen en een andere ingesteldheid die misschien minder moeten werken. Het is trouwens dom om te beoordelen op het aantal uren, het is toch het resultaat dat telt, niet?
Buiten dit zie ik in de reactie van Jonas zeker iets herkenbaar wat volgens mij zeker van essentieel belang is. Het verkeer. Ik merk dat mijn broer heel vroeg moet vertrekken om het drukke verkeer voor te zijn maar is dit dan tijd dat hij werkt of vrije tijd? Volgens mij is het geen één van beiden maar hoe benoem je het dan?
Een ander punt uit dit onderzoek heeft me meer verbaasd nl. het feit dat Belgische ouders zo weinig tijd aan hun kinderen spenderen. Iedereen klaagt altijd over de jeugd van tegenwoordig. Het is toch normaal een kind dat weinig aandacht krijgt vroeg of laat de aandacht moet trekken met iets anders? Dit kan kleding zijn maar dit kan al even snel getransfereerd worden naar drugs- en alcoholgebruik, of “criminele” daden.
Al bij al ben ik van mening dat deze resultaten zouden moeten leiden tot meer aandacht voor kinderen dan meer werken. “Investeren in je kinderen, is investeren in de toekomst!”.
|