Enkele post bekijken
Oud 14th April 2011, 12:38
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

Amerikaanse lerares laat blanke leerlingen zwarten kopen in 'slavenveiling'

Bij deze reactie ga ik misschien veel commentaren krijgen, maar eigenlijk begrijp ik niet zo goed waarom er zo'n grote problemen worden gemaakt. In de tijd van slavenveiling was het inderdaad zoals de leraar dat heeft duidelijk gemaakt aan haar leerlingen. Op die manier wordt er wel de nadruk gelegd over hoe de maatschappij in zijn werking ging en hoeveel discriminatie er toen leefde. Natuurlijk keur ik het niet helemaal goed dat het aan zo'n jonge kinderen/leerlingen wordt aangebracht. Maar op zich maakt het wel het grote onderscheid duidelijk dat de maatschappij/samenleving die dagen kende. Ik begrijp natuurlijk de ouders ook wel omdat zij zich nu ook gediscrimineerd voelen en dergelijke, maar op zich heeft die leraar dat nooit met opzettelijk kwaad opgezet. Ik zou zelf nooit iets dergelijks in mijn klas gebruiken, maar als er cultuurverschillen zijn in mijn klas zou ik daar zeker op inspelen. Uiteraard in de mate van het mogelijke en afhankelijk de leeftijd, maar op die manier begrijpen kinderen dat wel beter en gaat hen dat veel langer bijblijven wanneer ze 'het beeld van toen' in hun geheugen hebben.
Met citaat antwoorden