Enkele post bekijken
  #6  
Oud 13th April 2011, 10:49
Ashley.Knegtel Ashley.Knegtel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Grobbendonk
Posts: 76
Ik kan mij goed inbeelden dat het niet voor iedereen even makkelijk is om te voorzien in het verzorgen van je (schoon)ouders op leeftijd. Dit komt volgens mij ook doordat het beeld van de vrouw veranderd is van "vrouw aan de haard" naar "de carrière-vrouw". Mensen zijn tegenwoordig ook slaven van de tijd, er is zoveel (maatschappij)druk en ze hebben haast geen tijd meer om zelfs hun eigen kinderen op te voeden.
De cijfers uit dit onderzoek zijn verbazingwekkend, zeker als je weet dat je als zoon of dochter de tussenkomsten die je doet om bijvoorbeeld een rusthuis te betalen, fiscaal kan aftrekken. Hier bestaat zelfs een apart wetsartikel over:
Indien de kinderen financieel tussenkomen voor hun ouders die in het rusthuis zijn opgenomen, is hun tussenkomst fiscaal aftrekbaar. Conform artikel 104 van het Wetboek van Inkomstenbelasting kunnen onderhoudsuitkeringen fiscaal worden afgetrokken ten belopen van 80 %.
Naar mijn mening is het je plicht om te zorgen voor je zieke of oudere ouders, zij hebben al zoveel voor jou gedaan. Dit wil daarom nog niet zeggen dat je ze 'in huis' moet nemen... Als je ouders belangrijk voor je zijn, laat je ze niet aan hun lot over!

Weetje: Tussen boers en zussen, neven en nichten bestaat er geen onderhoudsplicht.
Met citaat antwoorden