Enkele post bekijken
Oud 12th April 2011, 22:47
Charissa Charissa is offline
Registered User

Waarom zou een dokter zichzelf ander advies geven dan zijn patiënt? Ik ben het er met Lien over eens dat je naar de dokter gaat omdat je verwacht dat hij of zij er alles aan zal doen om je te helpen. Een dokter moet volgens mij volledig achter zijn of haar advies staan. Als deze de behandeling die hij of zij aan de patiënt voorstelt niet eens zelf zou ondergaan, waarom zou hij of zij dan dit advies geven? Daar knelt het schoentje toch ergens. Het is toch ook logisch dat het overleven van de patiënt en een goede levenskwaliteit centraal staan bij het bepalen van medicatie of een bepaalde behandeling. Als dokters hier geen rekening mee houden, hoe kunnen we hen dan nog vertrouwen?
Ik vind dat patiënten altijd zo goed mogelijk geïnformeerd moeten zijn over de verschillende behandelingen die bestaan voor hun ziekte. Dokters moeten hen dus alle informatie kunnen aanbieden. Katrine Murphy stelt ook een goed alternatief voor. Door ervoor zorgen dat de patiënt nuttige informatie over behandelingsmethoden zelf kan vinden, zal de patiënt een zelfstandige beslissing kunnen nemen waar hij of zij volledig achter staat. Wanneer er dan nog twijfel bestaat, kunnen de patiënten nog altijd naar een dokter stappen om hen te laten helpen bij hun keuze. Op die manier denk ik dat de beste beslissingen genomen zullen worden.
Met citaat antwoorden