Enkele post bekijken
  #2  
Oud 12th April 2011, 15:31
wouter.vinkx wouter.vinkx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Vosselaar
Posts: 70
Toen ik de titel van het artikel las, verschoot ik eerst wel even. Maar als je er even over nadenkt, kan je misschien wel in het standpunt van deze mensen komen.
Je hebt immers een eigen leven opgebouwd: je hebt je eigen werk, je hebt zelf kinderen, dus je hebt al niet veel tijd om nog iemand extra te verzorgen die zeker dagelijks geholpen moet worden. Voor iemand die alleenstaand is en dus alleen woont, is het misschien al wat makkelijker om je ouder in huis te nemen en te verzorgen.
Zo ook bij het onderdak bieden aan je ouder. Als je een eigen gezin hebt en een eigen huis, heb je niet graag iemand dat thuis (je privé-eigendom) op je vingers komt kijken.

Je moet wel kritisch zijn bij het lezen van dit artikel. Er staat dan misschien wel '6 op de 10 Belgen willen geen zieke ouders verzorgen', maar moest het echt zo ver zijn, wat zouden deze mensen dan doen? Ze zouden het misschien niet graag willen doen, maar het zijn ten slotte nog wel je ouders.

Ik zou alvast bereid zijn om mijn ouders te helpen. Zij hebben jou immers verzorgd gedurende je hele jeugd, puberteit, adolescentie.
Met citaat antwoorden