Enkele post bekijken
Oud 12th April 2011, 00:34
Kimberly.Nuyts Kimberly.Nuyts is offline
Registered User

Persoonlijk vind ik het niet meer dan normaal dat de slachtoffers van het seksueel misbruik het Vaticaan gaan aanklagen. De straf die het Vaticaan opgelegd heeft aan Vangheluwe is veel te mild. Hij moet België verlaten en een spirituele en psychologische behandeling volgen. Dat is toch absurd! Na alles wat hij gedaan heeft vind ik dat ze hem moeten opsluiten. Ik heb even in het strafwetboek gekeken en vond dit in verband met verkrachting:

"Wordt geacht verkrachting te zijn door middel van gewelddaden, de enkele daad van vleeschelijke gemeenschap tussen de seksen, gepleegd op den persoon van een kind dat den volle leeftijd van veertien jaar niet heeft bereikt. In dit geval is de straf dwangarbeid van vijftien tot twintig jaren."

De feiten zijn inderdaad misschien verjaard, maar als slachtoffer, als kind nota bene, aangifte te gaan doen tegen de priester/ bisschop. Vroeger waren de mensen ook veel geloviger wat het aangeven van dergelijke feiten nog extra moeilijk maakte.

Uit de grond van mijn hart hoop ik dat ze Vangheluwe hard genoeg zullen straffen (lees : enkele jaren zullen opsluiten in een echte cel en niet in één of ander klooster of vakantieoord).
Met citaat antwoorden