Enkele post bekijken
Oud 10th April 2011, 14:50
Felix.Luyckx Felix.Luyckx is offline
Registered User

Ik ben zelf absoluut geen talenknobbel en al absoluut geen liefhebber van de Franse taal, maar het Frans afschaffen in het onderwijs lijkt me een onnozele en kinderachtige zet. Van Aelst wil het afschaffen van het Frans gebruiken om de Walen onder druk te zetten, om hen te laten zien dat wij vanaf heden geen Frans meer willen leren om met hen te communiceren. Op een bepaald vlak zou dit eigenlijk al neerkomen op een soort 'splitsing'. Want als het Frans niet meer wordt aangeleerd in Vlaanderen, dan kunnen we ook niet meer met de Walen communiceren, dus dan scheiden we ons eigenlijk van hen af.

Ik vind het enorm egoïstisch en dom van Van Aelst dat hij dit eventuele afschaffen serieus overweegt. Hij wil daarmee zijn standpunt duidelijk maken, maar hij veroordeelt zo wel de volledige toekomst van de komende generaties. Hun werkterrein wordt onmiddellijk een stuk verkleind doordat ze geen Frans meer kunnen spreken.

Hoe ik het zie heeft Van Aelst hier niet echt serieus over nagedacht en dit gewoon maar in de pers gegooid. Hij heeft hier dan veel reactie op gekregen en daarop volgend verstevigt hij zijn statement. Want publiciteit is iets dat elke politicus wel wenst. Zijn naam is nu gekend, ondanks dat hij nog maar zeer 'vers' is bij N-VA. Sowieso dat hij ook een groot aantal radicale kiezers achter zich geschaard zal hebben, wat dan weer van pas kan komen bij komende verkiezingen.

Nogmaals: ik vind het schandalig dat Van Aelst zulke zaken bespreekbaar stelt, speelt met de toekomst van komende studenten en dat allemaal gewoon om 'een statement te maken aan de Franstaligen'.
Met citaat antwoorden