Enkele post bekijken
Oud 9th April 2011, 21:42
Niels Olieslagers Niels Olieslagers is offline
Niels Olieslagers

Ik ben van mening dat men Franse lessen in België zeker niet mag afschaffen. We wonen tenslotte in een land waar de helft van de bevolking Frans spreekt en zoals men hieronder ook al zei is het kunnen spreken en schrijven van meerdere talen een enorm pluspunt voor je verdere carrière.
Ik vind echter ook dat men Engelse lessen moet blijven uitbreiden. Dit is nu eenmaal DE wereldtaal bij uitstek en je zal in vrijwel elke job en in het dagelijks leven ooit met Engelse termen in contact komen.

In het artikel staat ook dat in het Franstalig onderwijs het Engels, en niet het Nederlands, al veel langer de tweede taal is. Hier kan ik enigszins wel inkomen. Voor ons Vlamingen is de Franse taal een taal die we ook buiten ons eigen land veel zullen tegenkomen... Hoewel de Walen in een land wonen waarin de helft van de bevolking Nederlands spreekt, zullen slechts weinig mensen met deze taal in contact komen buiten België. Ik kan dus wel begrijpen waarom men het Engels daar als tweede taal beschouwd.
Met citaat antwoorden