6th April 2011, 19:45
|
Registered User
|
|
|
|
Ideale gezin bestaat uit 2 dochters
Het ideale gezin bestaat niet uit een zoon en dochter, maar uit 2 dochters. Zo blijkt uit een Brits onderzoek.
Welke gezinssituatie is het gemakkelijkst te hanteren? Die met 2 dochters zo blijkt. Wanneer een gezin bestaat uit 2 vrouwelijke spruiten is er het meeste kans om samen te spelen zonder al te veel ruzie. Bovendien zouden deze kinderen beter naar de ouders luisteren en meer naar hen opkijken.
Op de tweede plaats eindigen een dochter en een zoon. De derde plaats wordt bekleed door 2 jongens. 4 meisjes blijkt de minst gewenste combinatie te zijn. Volgens de onderzoekers gaan de vrouwen dan meer onderling ruziemaken en minder gehoorzamen aan de ouders.
Bron: GVA, 6 april 2011
Reactie: Ik zou wel eens willen weten hoe de onderzoekers aan deze resultaten zijn gekomen. Het 'ideale gezin' is een subjectief gegeven en kan eigenlijk niet onderzocht worden. Elke persoon heeft een andere invulling van deze term. Zo kan ik mij bijvoorbeeld voorstellen dat moslims liever een groter gezin hebben met meer jongens omdat dit in hun cultuur als 'gunstig' beschouwd wordt. Sommige mensen vinden een gezin zonder kinderen misschien perfect...
Kortom vind ik dit dus iets wat niet te onderzoeken valt.
|