5th April 2011, 12:33
|
Registered User
|
|
|
|
Wat ik aan heel dit verhaal het spijtige vind is het constant over en weer gegooi met straffe uitspraken en mogelijke scenario's. Wat Peeters doet lijkt me in deze situatie niet al te goed, zeker niet wanneer je een uitspraak doet en er verder weinig tot geen kader rond maakt. Het is logisch dat de Franstalige en het Brussels hoofdstedelijk gewest zulke uitspraken als confronterend ervaren. Van Rompuy zegt dat het gaat om alles wat draait om de wet van 1989 maar wat als Peeters dit zo niet bedoeld. Is het niet aan Peeters zich te verantwoorden na een dergelijke uitspraak?
De oprichting van de Federatie Wallonië-Brussel is voor mij dan ook geen onlogische zet, maar betekent wel dat er toch angst is en ze enigszins Peeters gelijk geven en zich hier nu tegen wapenen. Toch lijkt het mij beter om deze politieke spelletjes niet meer via de media te voeren want zo lost men echt niets op, in tegendeel.. Ik heb de indruk dat het hoe langer hoe meer op helemaal niets begint uit te draaien.
De Vlaamse regering zou beter moeten weten en misschien iets meer moeten bespreken binnen de partij in dit geval CD&V want hier liggen de meningen mijn inziens toch enorm uit elkaar. En hoe zouden gesprekken dan kunnen vorderen als de meningen binnen een partij al zo verdeeld zijn.
Dat de Fransen er niet meer in geloven moeten zij dan nu maar bevestigen of ontkennen en dat is niet aan een Vlaams politicus om hier onrust over te maken!
|