4th April 2011, 22:15
|
|
Caroline
|
|
|
|
Ik verschiet er niet van als ik dit artikel lees. Alles wordt steeds maar duurder (kijk bijvoorbeeld naar de brandstofprijzen) en mensen moeten maar rond blijven komen met hun budget. Voor de gezinnen die elke euro om moeten draaien om rond te komen, zal er ook een moment zijn waarop ze dit net niet meer kunnen doen.
Het artikel geeft mij een zeer dubbel gevoel, ten eerste zijn er effectief mensen die hard willen werken om ergens te komen of gewoon om rond te komen, maar langs de andere kant zijn dit minder jobs voor de andere mensen. Wat Igna net zei is ook iets om bij stil te staan. Als men dit jaar zoveel extra mensen heeft met een tweede job, wil dat zeggen dat deze jobs ook vrij konden zijn voor de werklozen. Ik weet niet of het zo evident is om aan een job te geraken, maar binnen die 25 000 jobs, zijn er zeker een groot deel wel te doen voor iedereen.
Dit zou trouwens ook beter zijn voor onze economie, hoe meer mensen er werken, hoe meer mensen belastingen betalen en ons systeem onderhouden en tegelijkertijd zijn er minder mensen die 'onderhouden moeten worden' door de staat.
Trouwens een dikke pluim voor de mensen die een tweede job nemen, dit zegt inderdaad dat Belgen ook harde werkers zijn.
|