4th April 2011, 17:01
|
Registered User
|
|
|
|
Het is inderdaad erg dat een jongentje van 10 bijna gestorven is door in een zandbak te spelen. Toen ik het artikel las, dacht ik onmiddellijk aan diegene die voor de kinderen verantwoordelijk was. De moeder bleek, zoals in het artikel vermeld werd, wel degelijk in de buurt te zijn van de zandbak. Hoogstwaarschijnlijk hield zij op dat ogenblik de kinderen even niet meer in de gaten. Een ongelukje is natuurlijk heel snel gebeurd. Als je zelf al een keertje verantwoordelijk geweest bent voor een groepje kinderen of zelfs maar één kind, dan weet je wel dat het soms heel moeilijk is om hen constant in de gaten te houden. De ene wil dit doen, de andere wil dat en voor je weet zitten ze op plaatsen waar ze helemaal niet hoeven te zijn. Toch denk ik dat, mits een beetje aandacht dit voorval had kunnen vermeden worden. Gelukkig was er een voorbijganger die de jongen uit de put kon trekken en hem reanimeerde. Het feit dat de man de reanimatietechnieken kende, was tevens een grote meevaller. Niet iedereen kent die technieken. De jongen heeft dus heel veel geluk gehad, het scheelde geen haar of hij was overleden. Hopelijk hebben zowel de moeder als de zoon hun lesje geleerd uit deze nare ervaring, zodat zij in de toekomst beter zullen opletten.
|