Enkele post bekijken
  #1  
Oud 2nd April 2011, 15:49
verschueren.sien verschueren.sien is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Vorselaar
Posts: 60
Jongeman dreigt pitbull los te laten op schoolkinderen

Artikel:
Een negentienjarige man is vrijdag opgepakt nadat hij dreigde zijn pitbull los te laten op enkele schoolkinderen. Dat meldt het parket van Dendermonde.

De jongeman liep vrijdag rond 16 uur voorbij de schoolpoort met zijn hond. Toen een aantal kinderen de school verliet, wilde hij zijn pitbull op de jongeren afsturen. Volgens het parket riep hij daarbij 'Pak ze maar' tegen het dier.

De man werd opgepakt nadat enkele ouders klacht indienden. Hij was al gekend bij de politie. Hij is een van de drie mannen die begin februari een jongen ontvoerd , bewusteloos geslagen en naakt achtergelaten hadden in de prostitutiewijk in Brussel.

Hij werd toen onder voorwaarden vrijgelaten, maar die heeft hij nu geschonden. Hij wordt zaterdag voorgeleid bij de onderzoeksrechter. Het parket vraagt zijn aanhouding.

Bron:
Gazet van Antwerpen
http://www.gva.be/nieuws/binnenland...olkinderen.aspx

Motivatie:
Dit is helemaal niet oké. De man heeft ook al heel wat op zijn kerfstok. Maar wat ik met dit artikel wil aanduiden is dat kinderen altijd als onschuldige wezens worden gezien. Wat ze zeker niet altijd zijn. Ze kunnen de dieren soms zo hard uitdagen dat het voor hun baasje ook lijdzaam toezien wordt. Zo zie ik soms kinderen tegen een hond staan roepen die achter tralies zit. Ze roepen op hem ze dagen hem uit... Ik vind dat ze hier ook iets mogen aan doen en daar straffen opzetten. Het is immers toch ook een soort van pesten!
Met citaat antwoorden