Enkele post bekijken
  #7  
Oud 1st April 2011, 14:28
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
Leraar slacht konijntje om te tonen dat vlees niet uit supermarkt komt

Als leraar moet je tegenwoordig heel wat didactisch materiaal in je les verzamelen om de leerlingen te laten vertrekken vanuit feiten, waarnemingen, ... Op zich vind ik het wel een goed idee om aan te brengen aan leerlingen/studenten dat vlees inderdaad niet uit de supermarkt komt. Maar ik vind wel dat het absoluut niet kan bij leerlingen van een eerste graad. Zoiets kan je veel beter doen met leerlingen derde graad (tweede graad is ook nog een randgeval in mijn ogen). De overstap van het lager naar het secundair onderwijs is voor sommigen redelijk groot en velen zijn nog niet volledig ontwikkeld op gebied van volwassenheid. Konijntjes blijven schattig in die eerste jaren. Als je plots vooraan in de klas een konijntje mag aaien dat na tien minuten wordt koud gemaakt, zou ik ook in shock zijn! Het is natuurlijk de beste manier om zoiets te kunnen bewijzen, het komt eigenlijk op hetzelfde neer als een dissectie biologie in de klas uitvoeren in plaats van een video laten zien. Maar voor zo'n leerlingen, en natuurlijk nadien ook verontwaardigde ouders, kan dit niet in goede aard schieten. Ik heb daarom ook gestemd voor 'moet kunnen', maar natuurlijk blijf ik bij mijn standpunt dat je moet uitkijken in welke groepen of klassen dat wel/niet kan gebeuren.
Met citaat antwoorden