Enkele post bekijken
Oud 1st April 2011, 09:33
Hanne Jansen Hanne Jansen is offline
Registered User

Ik begrijp dat je vindt dat de meisjes niet teruggestuurd mochten worden, maar ik ben het hier niet helemaal mee eens. Al heb ik geen uitgesproken mening. Het is inderdaad zo dat de kinderen misbruikt zijn. De Roemeense overheid heeft reeds verzekerd dat de vader niet in de buurt zal komen van de kinderen. Maar wie gaat dat controleren? In die zin zou het dus misschien beter zijn dat de kinderen in België kunnen blijven.
Maar anderzijds vind ik dat kinderen best in hun natuurlijk milieu bij hun biologische ouders moeten grootgebracht worden (in dit geval natuurlijk wel enkel door de moeder). Pleegzorg moet een noodoplossing zijn en blijven. Bovendien hebben de kinderen te kennen geven dat ze hun moeder missen en eigenlijk wel terug bij haar willen zijn, heb ik op de radio gehoord. Ook is er vanuit de Roemeense overheid een degelijke begeleiding voor de kinderen voorzien.
Maar ik kan niet begrijpen dat de kinderen nu al teruggestuurd worden, terwijl ze zelfs nog niet bij hun moeder terecht kunnen. Dat vind ik onaanvaardbaar.
Met citaat antwoorden