Enkele post bekijken
Oud 31st March 2011, 22:50
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door Stijnvdv
Waarom moet dat diertje geslacht worden voor de ogen van deze kinderen? Hij had evengoed een afbeelding kunnen laten zien van een koe vanwaaruit er allerlei pijlen wijzen met de vleessoorten, waar bijvoorbeeld een biefstuk vandaan komt... Waar was die leraar zijn gezond verstand?

Ik zou dit zelf nu niet direct doen, maar ik heb totaal geen probleem met de man zijn aanpak. Beetje vergelijkbaar met wat de Neveneffecten in 'Basta' gedaan hebben met 'kalfje Willy'.
Wat Nico aanhaalt als reden om het niet te doen, vind ik net een reden om het wel te doen: het is tegenwoordig zo gemakkelijk om klaargemaakt vlees te halen, dat veel mensen er niet meer bij stilstaan dat voor hun (onnodige) portie dagelijks vlees wel een dier gedood is. Laat kinderen maar weer eens bewust worden van zulke zaken.
Niet dat iedereen vegetariër moet worden, maar ietsje bewuster omgaan met de vleesconsumptie zou zeker geen kwaad kunnen.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden