Enkele post bekijken
  #5  
Oud 31st March 2011, 19:29
lisa.dens lisa.dens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: vorselaar
Posts: 63
Persoonlijk vind ik dit wel een positief aspect van onze samenleving. Het feit dat gedetineerden al bereid zijn om effectief te werken en dat de overheid de hun de kans geeft om toch te werken tijdens hun 'verblijf', kan positief zijn voor de gedetineerden. Het kan wijzen op het feit dat ze echt bereid zijn om hun leven terug te beteren, dat ze spijt hebben van hun fout. Een bedenking die ik had, was dat sommige gevangenen dit misschien zouden kunnen misbruiken, om in een goed blaadje te komen. Maar toen las ik dat niet alle werkaanvragen ingewilligd werden. Wat dus wijst op het feit dat er echt wel kritisch gekeken wordt naar de gevangen en zijn aanvraag, wat ik enkel positief vind. Op deze manier wordt misbruik voorkomen. Al bij al is het een leuk initiatief, om de gedetineerden de kans te geven zich terug aan te passen aan de maatschappij. Ik kan me voorstellen dat dit a) een leuk tijdverdrijf is voor deze mensen, b) het enkel in hun voordeel kan spelen eenmaal ze terug vrij komen. Of ze echter direct terug werk zullen vinden, weet ik zo nog niet. Ze dragen immers de stempel 'ex-gedetineerde' met hun mee. Deze kan toch wel wat mensen afschrikken denk ik dan.

Ik denk wel dat er mensen zijn die verontwaardigd zijn over dit feit. Zij kunnen gedetineerden zien als mensen die een straf uitzitten, die ergens voor gestraft zijn. Waarom krijgen ze dan de mogelijkheid om geld te verdienen, tijdens hun straf?
Met citaat antwoorden