Onderwerp: “Laat u dopen”
Enkele post bekijken
  #3  
Oud 31st March 2011, 19:11
lisa.dens lisa.dens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: vorselaar
Posts: 63
Ik kan begrijpen dat het voor de Kerk niet prettig dat zoveel mensen zich willen laten ontdopen. Maar om een campagne te voeren om mensen op te roepen zich terug te laten dopen, vind ik toch apart. Sinds wanneer voer je hier campagne voor? Je laten dopen is een keuze die je, al dan niet, bewust maakt. Of het is een keuze die voor jou gemaakt is door je ouders. Je laten ontdopen is ook een keuze die mensen bewust maken. En je kan het ze niet kwalijk nemen. Als de Kerk de laatste tijd in de media kwam, was het in een negatief daglicht. Zelden kwam ze positief in de media. Mensen hebben geen positief beeld meer voor ogen als ze denken aan het begrip 'de Kerk'. Hoewel ik denk dat dit verschilt van gelovige tot gelovige. Als je diepgelovig bent, til je waarschijnlijk zwaarder aan de beschuldigingen tegen de Kerk en haar kerkvaders. Ben je van een nieuwere generatie, zoals ik, dan denk ik dat je hier niet echt hard aan tilt. Ok, je blijft niet onberoerd bij alle berichten die aan het licht komen. Maar wij hebben niet de neiging om ons te laten ontdopen. Diepgelovigen tillen hier zwaarder aan denk ik. De vraag is hoe de Kerk haar gelovigen terug voor zich kan winnen. Campagne voeren lijkt me echter niet echt de meest geschikte manier.
Met citaat antwoorden