Enkele post bekijken
Oud 31st March 2011, 13:52
olivier.lejeune olivier.lejeune is offline
Registered User

Ik heb mijn twijfels over de tussenkomst in Libië.
Ik sta volledig achter de tussenkomst van de internationale coalitie, ook dat de Belgen daar hun steentje in bijdragen. Als de coallitie niet actief had ingegrepen in Libië, dan had er ginder een genocide plaatsgevonden. Er waren al dreigingen van de regeringstroepen om geen enkele rebel te sparen. Wij kunnen toch niet leidzaam toezien hoe een volk elkaar afslacht. De rebellen waren niet in staat zich te verdedigen tegen zo'n materiële overmacht. Ze werden continue aangevallen door vliegtuigen. Door de tussenkomst is er geen enkel Libisch vliegtuig nog betrokken geweest tussen het conflict en kunnen de rebellen terug naar adem snakken.

Maar ik vrees dat de coalitie het niet enkel bij luchtaanvallen gaat houden. Volgens mij willen ze Kadhafi op een snelle manier van de troon stoten, hoe kan dit beter dan zelf binnen te vallen. Ik hoop dat het niet zover zal komen, want dan blijft het niet enkel bij materiële schade.
De rebellen zitten hier ook niet op te wachten, ze willen geen hulp op de grond. Dus hoop ik dat ze de mening van de rebellen ook respecteren.

De toekomst gaat onrustig blijven in Libië, er zullen spanningen blijven hangen, ook al is het conflict afgelopen. Stel dat de rebellen winnen, dan zullen trouwe Kadhafi aanhangers het leven van de burgers zwaar maken. Maar stel dat Kadhafi wint, dan zal er veel internationaal ongenoegen zijn en gaan tegenhangers van Kadhafi eveneens het leven van de burgers zwaar maken. Als je het mij vraagt is er nog lang geen einde van dit conflict in zicht.
Met citaat antwoorden