Enkele post bekijken
Oud 30th March 2011, 22:51
Véronique.Segers Véronique.Segers is offline
Registered User

Ook ik heb hier al enkele malen bij stil gestaan. Belangrijke zaken bewaak ik achter slot en grendel of met een wachtwoord op de computer. Deze zaken kunnen inderdaad wel eens belangrijk zijn voor mijn familie als ik sterf. Dus het is misschien toch interessant om op de één of andere manier je wachtwoorden 'na te laten' aan je familieleden. Ikzelf heb een dichtgeplakte envelop aan mijn moeder gegeven. Mijn mama kan ik zeker vertrouwen. Regelmatig kijk ik eens of de envelop nog dicht is. Een paar maanden geleden heb ik ook een andere oplossing gevonden (voor mensen die hun familieleden toch niet 100% vertrouwen).

Sinds een paar maanden is er bijvoorbeeld Legacy Locker, een Amerikaanse site waarop u uw wachtwoorden voor belangrijke online accounts kunt opslaan en na uw overlijden kunt laten doorgeven aan een toegewezen persoon. Circa duizend klanten hebben zich er al aangemeld voor de gratis dienst, terwijl 'een gezond aantal' omgerekend € 22 per maand betaalt of eenmalig € 220 voor extra diensten.

Legacy Locker wil fors uitbreiden maar is niet de enige speler op de markt. Er zijn meer bedrijven die mensen met virtueel eigendom helpen de nalatenschap zeker te stellen. Zoals bijvoorbeeld Entrustet, een Amerikaanse internetdienst voor het managen van digitale erfenis. In Europa zette het Zwitserse Data Inherit in februari eenzelfde soort dienst in de markt.

extra bron: http://www.rendement.nl/mijn-rendem...na-uw-dood.html
Met citaat antwoorden