Enkele post bekijken
Oud 30th March 2011, 21:07
anneleen.van.saet anneleen.van.saet is offline
Registered User

De organisatie Sensoa is een organisatie die de onderwerpen: soa's, liefde en seksualiteit op een zeer volwassen manier aanbrengt bij de leerlingen. Ikzelf heb als leerling een getuigenis gehad van een meisje met een soa (deze was vrijwilliger bij de organisatie Sensoa). Nog nooit had ik zo hard nagedacht bij het onderwerp soa's. Voordien was het een ver van mijn bedshow. Een soa was in mijn ogen iets wat enkel prostituees enz konden krijgen. Ik vind het dus geweldig te moeten horen dat net deze organisatie die mij het hardste heeft geraakt een handleiding over seksualiteit heeft gemaakt. Deze mensen komen dagelijks in aanraking met het onderwerp en zullen, in tegenstelling tot andere lessen, het onderwerp op een volwassen manier aankaarten.
Ok, er zijn inderdaad meer bronnen te vinden over seksualiteit. Ik vind echter dat soa's in vele van deze didactische handleidingen of zelfs educatieve spelen de reële kans op soa's niet voldoende wordt benadrukt. Ik denk dat de organisatie Sensoa hier een beter zicht op heeft.

Ik vind het dus zeer handig te weten dat deze organisatie een handboek heeft uitgebracht en zal het zeker aanschaffen als ik de leerlingen seksuele opvoeding moet geven.
Met citaat antwoorden