![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
30th March 2011, 18:49
|
Elise Vrins
|
|
|
|
Het is best wel mogelijk dat ze zwanger was zonder veel symptomen. Tegenwoordig is er zelfs een tv- programma over vrouwen die niet wisten dat ze zwanger waren dus het komt wel degelijk meer voor.
Het feit dat het gebeurde bij een twaalfjarig meisje is natuurlijk wel iets anders. Seksueel actief zijn op die leeftijd is gelukkig nog niet de norm, het is echt nog wel veel te vroeg. Er moet volgens mij dus meer aandacht gelegd worden op 'seksuele opvoeding' in het basisonderwijs; de kinderen missen vaak nog aan 'basiskennis' wat kan leiden tot ongewenste zwangerschappen.
Ik heb zeker niets tegen tienermoeders maar twaalf jaar vind ik echt wel te vroeg; er is nog geen enkele verantwoordelijkheidszin van de moeder want hoe je het ook draait of keert; het is nog steeds een kind op die leeftijd. Ik ben leidster in de 'chiro' en mijn twaalf- jarige leden zijn nog zo kinds en speels, etc.; ze knutselen, tekenen, kleuren nog graag, hebben nog een afkeer van jongens en durven zelfs geen kus op de wang geven!
|