Enkele post bekijken
Oud 30th March 2011, 12:46
Liesanne.Boeren Liesanne.Boeren is offline
Registered User

Tepco ontmantelt reactoren één tot en met vier definitief

Tepco, de uitbater van de kerncentrale in het Japanse Fukushima, heeft woensdag laten weten dat het de reactoren één tot en met vier definitief zal ontmantelen. Over het lot van reactoren vijf en zes werd nog geen beslissing genomen.

De centrale in Fukushima kreeg ernstige problemen na een zware aardbeving en tsunami. Er is al heel wat radioactief materiaal vrijgekomen.

Tepco gaat met de lokale bevolking overleggen of de reactoren vijf en zes nog een toekomst hebben.

bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland...definitief.aspx

Eigen mening:

Ondertussen heeft men dan toch belsoten een deel van de kernreactoren voor goed te ontmantelen. Ik snap niet zo goed waarom men dat nog niet eerder beslist had aangezien de hele ramp toch een beetje aan het ontsporen is.
Verder hoop ik net zoals Cristophe dat de rest van de wereld hier zijn lessen uit trekt en de kerncentrales nog eens aan een grondig onderzoek onderwerpt. Vooral de kerncentrales die zich in de buurt van breuklijnen bevinden moeten volgens mij erg goed nagekeken worden. Misschien moet er ook overwegen worden om die centrales te ontmantelen en er ergens anders nieuwe te bouwen. Een aardbeving is immers niet iets dat je kan controleren, ook al zouden we dat soms graag willen.
Met citaat antwoorden