30th March 2011, 11:16
|
Registered User
|
|
|
|
Voor mij heeft dit onderwerp een dubbel gevoel. Langs de ene kant vind ik dat kleuters en zeker peuters zeker nog niet op het internet moeten surfen. Deze kinderen zouden nog veel buiten moeten spelen, samen met de ouders koekjes bakken, gezelschapsspelletjes spelen... Zoals hieronder al een paar keer gezegd is, kennen peuters en kleuter de gevaren van het internet niet.
Langs de andere kant gaat onze maatschappij erop vooruit. Tegenwoordig moet je heel veel kennis hebben van computers en daarom kan je niet vroeg genoeg beginnen. Nu hoop ik dat de ouders van de kleuters en peuters samen met hun kinderen op een site surfen. Zo kunnen ze de kinderen leiden naar een site die geschikt is voor hun.
Kleuters en peuters komen in de kleuterschool al in aanraking met computers. De leerkrachten laten hun educatieve spelletjes spelen op het internet. Als de leerlingen dit leuk vinden, zullen ze dit thuis ook willen spelen. Wel vind ik dat de ouders moeten zeggen dat ze op heel de week maximum een uur op de computer een spelletje mogen spelen. Tijdens dat uur dat de kinderen spelen, moet er controle zijn van de ouders.
|