29th March 2011, 23:38
|
Registered User
|
|
|
|
jodium
Ik denk dat mensen overreageren. Er gebeurt aan de andere kant van de wereld iets en de mensen denken meteen dat het ook hier gevolgen gaat hebben. Ze hollen meteen naar de apotheek en zij zijn de Japanners al vergeten. Dan wordt het hier in onze media nog eens helemaal opgeblazen en volgen er weer ‘honderden’ reportages over de kerncentrales in België. Ik kan iedereen verzekeren dat de kans dat een tsunami ons land ooit treft redelijk klein is. Want dat was juist de factor die er voor zorgde dat er nu problemen zijn in Japan. Er was een tsunami en meerdere aardbevingen nodig om problemen te veroorzaken. De mensen zouden beter een ‘chill pill’ innemen. De kans dat er iets misgaat in een kerncentrale is er altijd, de mensen weten dit ook. Maar de kerncentrales zijn ook nodig voor energie en dergelijke. Ze moeten er zijn. Ik ben er ook zeker van dat deze kerncentrales goede voorzorgen nemen in het geval dat er iets moest gebeuren. Maar sommige dingen zijn nu eenmaal niet te vermijden.